Havas Market startuje na polskim rynku i poszerza kompetencje Havas Media Group w zakresie E-commerce

Z początkiem września Tomasz Kwiatkowski objął stanowisko lidera polskiego oddziału Havas Market, będącego częścią międzynarodowej sieci agencji E-commerce należącej do Havas Media Group.

Tomasz Kwiatkowski objął stanowisko Head of E- commerce Operations i stanął na czele Havas Market (wcześniej na polskim rynku Havas E-commerce), jednostki znajdującej się w globalnej sieci agencji e-commerce Havas Media Group. Havas Market oferuje kompleksowe podejście do e-commerce, począwszy od strategii i produkcji, w obszarze Direct to Consumer, Social & Content Commerce, zaawansowane usługi analityczne, w tym integracje systemów bazodanowych, optymalizację efektywności kampanii typu performance czy wręcz działań na własnym sklepie, przez bezpośrednią sprzedaż na wybranych marketplace’ach, w tym Amazon, Allegro, Shopee, Erli, Empik i wiele innych. Kwiatkowski to ekspert z wieloletnim doświadczeniem w obszarze e-commerce i marketingu. Ekspertyzę budował pracując zarówno dla lokalnych, jak i międzynarodowych firm. Ostatnio jako dyrektor w takich agencjach jak Proomni czy G22 oraz po stronie klienta w Glosel sp. z o.o. (taniaksiazka.pl i bee.pl) czy bdsklep.pl, gdzie miał okazję zarządzać zespołami E-commerce i marketingu. Międzynarodowe doświadczenie zdobywał pracując w Dubaju dla JWT Dubai jako Regional Account Director. Wcześniej związany z Publicisem oraz Leo Burnett, gdzie pracował dla klientów z rożnych kategorii, m.in. Żywiec, Pekao SA, Kraft, Alfa Romeo, Samsung, HSBC, Orange, Wyborowa SA, Hortex, Grupa Onet czy 3M. Tomasz Kwiatkowski będzie raportował do Chief Digital Officer, Beaty Magdziarz.

Tomek jest świetnym ekspertem z imponującą wiedzą i doświadczeniem w obszarze nie tylko e-commerce, ale postrzegania perspektywy biznesu, co stanowi dodatkową wartość dla klientów Havas. Jestem przekonana, że dzięki tym możliwościom oraz znakomitemu zespołowi ekspertów będziemy w stanie skalować Havas Market oraz tworzyć najbardziej znaczące doświadczenia dla konsumentów – Beata Magdziarz, Chief Digital Officer, Havas Media Group.

Havas Market (https://pl.havas.com/havas-market/) to jednostka skupiająca i poszerzająca kompetencje digital i e-commerce w ramach Havas Media Group. Usługa zapewni markom strategiczną i kompleksową ofertę usług e-commerce, co jest kluczowe przy obecnym wzroście znaczenia sprzedaży internetowej. Havas Market (wcześniej Havas E-Commerce) to nowa marka na rynku polskim, natomiast w ramach struktur globalnych Havas Media Group, ma swoje oddziały już w kilkunastu krajach, co pozwala na zwinną wymianę wiedzy, doświadczenia oraz stosowanie gotowych rozwiązań technologicznych, jak narzędzia Havas Market Forecast czy Havas Market Retail Insights, dedykowane e-commerce i marketplace.

Havas Market Forecast jest skutecznym narzędziem do prognozowania popytu, ułatwiając markom planowanie sprzedaży i tym samym produkcji i logistyki na kwartał lub rok. Natomiast narzędzie Havas Market Retail Insights, prezentuje dane porównawcze oraz insighty dotyczące marek, kategorii czy produktów w kilkudziesięciu marketplace’ach na całym świecie. Pozwala to markom na podejmowanie decyzji biznesowych w zakresie cen, dostępności produktów, logistyki oraz wydatków na media w czasie rzeczywistym.

Havas Market to kompleksowe rozwiązania dla e-commerce i retail. Obejmują one pełen obszar optymalizacji sklepu internetowego, od zautomatyzowanej produkcji kontentu, przez badania konsumentów, po rozwiązania full funnel, w tym wszelkie kampanie generujące ruch użytkowników oraz strategie pozycjonowania produktów na marketplace czy social commerce, jak również rozwiązania MarTech typu Business Intelligence, Data Driven czy Marketing Automation. Oferta Havas Market obejmuje tym samym wszystkie kluczowe dla klientów obszary e-commerce i retail dla każdego kanału sprzedaży.

Wprowadzając Havas Market mamy szanse oferować kompleksowe rozwiązania dla E-Commerce i Retail oraz wspierać marki w podejmowaniu efektywnych decyzji biznesowych. Oferta Havas Market wzmacnia i rozwija nasze dotychczasowe możliwości, ale przede wszystkim zapewnia podnoszenie kwalifikacji ekspertów Havas Media Group, zapewniając tym samym naszym klientom kompleksowe i zintegrowane doświadczenie – Małgorzata Węgierek, CEO, Havas Media Group

Aktywuj biznes w Polsce

Jednoosobowa działalność gospodarcza jest z pewnością dużym wyzwaniem dla każdego młodego przedsiębiorcy. Niezależność jaką ona daje wiąże się z wysokim ryzykiem, wymaga wykazania się odwagą przy podejmowaniu strategicznych decyzji. Już na wstępie przedsiębiorca musi wykazać się wiedzą z zakresu opodatkowania dochodów, finansowania przedsięwzięcia jak i tworzenia zaplecza dla własnej firmy.

Mało kto zdaje sobie sprawę, że po pierwszym roku prowadzonej działalności gospodarczej 1/4 jdg zawiesza lub likwiduje swoją działalność.

Jednoosobowa działalność gospodarcza jest najprostszą forma prowadzenia własnego przedsiębiorstwa, jej rejestracja w CEIDG jest darmowa. Można ją zarejestrować przez internet - wymóg posiadania konta ePUAP, lub autoryzując rejestrację odwiedzając najbliższy urząd gminy lub miasta. Forma jednoosobowej działalności gospodarczej nie wymaga tworzenia kapitału na start przedsiębiorstwa.

Zalety:

  • brak kosztów założenia działalności gospodarczej,
  • brak wymogów tworzenia kapitału przedsiębiorstwa,
  • elastyczność w otwieraniu, zawieszaniu i likwidacji działalności gospodarczej,
  • możliwość optymalizacji podatkowej poprzez wybór formy opłacania podatków,
  • niskie koszty obsługi księgowej,
  • ograniczone obowiązki sprawozdawcze.

Wady:

  • odpowiedzialność całym majątkiem za zobowiązania,
  • obowiązek odprowadzania składek na ubezpieczenia do ZUS,
  • konieczność podstawowej znajomości przepisów związanych z opodatkowaniem.

Jak zgodnie z przepisami definiowana jest jednoosobowa działalność gospodarcza? Szukając odpowiedniej definicji należy zajrzeć do kilku aktów prawnych, m.in. ustawy o podatku dochodowym, ustawy o swobodzie działalności gospodarczej oraz Ordynacji podatkowej. Zapisy jakie się w nich znajdują są w pewnej mierze do siebie podobne.

Zgodnie z nimi działalnością gospodarczą jest działalność zarobkowa, wykonywana we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie wynikają m.in. z umowy o pracę, o dzieło, zlecenia, najmu czy sprzedaży praw autorskich.

Szczególnie wiele problemów przysparza określenie momentu, kiedy działalność zaczyna być ciągła i zorganizowana. Za ciągłość uznaje się nieprzypadkowe, regularne (a nie jednorazowe lub incydentalne) działania.

Z kolei działalność zorganizowana wiąże się z wykonywaniem szeregu następujących po sobie i powiązanych czynności, które mają na celu osiągnięcia zysku. Istotny jest tu fakt, że działalność wcale nie musi przynosić dochodu – decydujące może być, że jest tylko prowadzona w tym celu.

Obywatele państw członkowskich Unii Europejskiej oraz Europejskiego Obszaru Gospodarczego, którzy chcą wykonywać w Polsce działalność gospodarczą, mogą:

  • założyć w Polsce własną firmę jednoosobową lub dowolną spółkę handlową
  • świadczyć transgranicznie usługi – bez rejestrowania działalności w Polsce
  • założyć w Polsce oddział lub przedstawicielstwo.

Państwami członkowskimi UE są: Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Niemcy, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowenia, Słowacja, Szwecja, Węgry, Włochy.

Państwami członkowskimi Europejskiego Obszaru Gospodarczego, poza państwami członkowskimi UE, są Norwegia, Islandia, Liechtenstein.

Własną firmę, dowolną spółkę handlową, oddział lub przedstawicielstwo mogą założyć w Polsce, także obywatele USA oraz Konfederacji Szwajcarskiej.

Umowy międzynarodowe Traktat o stosunkach handlowych i gospodarczych między Rzecząpospolitą Polską a Stanami Zjednoczonymi Ameryki, sporządzony w Waszyngtonie dnia 21 marca 1990 r. oraz Umowa między Wspólnotą Europejską i jej państwami członkowskimi, z jednej strony, a Konfederacją Szwajcarską, z drugiej strony, w sprawie swobodnego przepływu osób umożliwiają zakładanie działalności gospodarczej przez obywateli Stanów Zjednoczonych Ameryki i Konfederacji Szwajcarskiej na takich samych zasadach, jak obywatele polscy.

Obywatele państw, które nie należą do Unii Europejskiej i Europejskiego Obszaru Gospodarczego mogą:

  • założyć w Polsce własną firmę jednoosobową lub dowolną spółkę handlową, jeżeli mają tytuł pobytowy, który do tego uprawnia
  • założyć w Polsce spółkę komandytową, komandytowo-akcyjną, z ograniczoną odpowiedzialnością, prostą spółkę akcyjną i spółkę akcyjną
  • przystępować do spółki komandytowej, komandytowo-akcyjnej, z ograniczoną odpowiedzialnością, prostej spółki akcyjnej i spółki akcyjną oraz nabywać i obejmować udziały lub akcje w tych spółkach
  • założyć w Polsce oddział przedsiębiorcy zagranicznego, jeżeli ratyfikowane umowy międzynarodowe podpisane z Polską nie wykluczają takiej możliwości.

Wykaz ratyfikowanych umów międzynarodowych można znaleźć na stronie Internetowej Bazy Traktatów, prowadzonej przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *