Musimy być sprawiedliwi

To jak będzie się posuwała praca w naszej firmie, w znacznej mierze będzie zależało od atmosfery jaka będzie w niej panowała, a co się z tym wiąże, będzie to też zależało od stosunków, jakie będą między naszymi pracownikami. Dlatego warto dopilnować, abyśmy nie przykładali się do ich pogorszenia.

Nie strofujmy przy innych

Każdy może mieć gorszy dzień, każdy może gorzej wykonywać swoją pracę. Bardzo ważne jest więc tutaj to, aby nie strofować takiego pracownika przy innych. Lepiej zrobimy, jeśli weźmiemy go na bok i porozmawiamy z dala od pozostałych, niż wyzywając go na forum całej firmy. Tak samo ważne jest to, abyśmy sprawiedliwie delegowali zadania, żeby nie było tak, że ktoś ciągle dostaje ich dużo, albo ciężkie, a ktoś ciągle wykonuje te najprostsze. Wówczas może się pojawiać zawiść, a to będzie tylko prowadziło do pogorszenia całej atmosfery.

Jeśli czegoś nie wiemy, to mówmy

Nie będzie dobrze wpływało na pracowników, jeśli za wszelką cenę, będziemy chcieli im udowodnić, że znamy się na wszystkim. Jeśli czegoś nie wiemy, to powinniśmy im się otwarcie do tego przyznać, a następnie douczyć się w tym temacie. Udawanie na siłę, że wszystko świetnie wiemy, z pewnością nie przyniesie firmie nic dobrego. A jeśli się pomylimy, to nie powinniśmy bać się użyć słowa „przepraszam”, nie stracimy wówczas w oczach pracowników, wręcz odwrotnie – zyskamy.

Warto pilnować, aby wśród pracowników panowała serdeczna atmosfera, choć to nie oznacza, że nie może być tam odrobiny zdrowej rywalizacji.

2 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.